Siapa Saya

Kota Kinabalu, Papar, Malaysia
Ingin Bersama anda untuk berjaya dalam Ilmu simpanan Emas Fizikal.

Sunday, January 6, 2013

MENYIMPAN DALAM BENTUK EMAS FIZIKAL

Sumber Simpanan Yang Mana Lebih bernilai???...
Assalamu'alaikum....Kepada semua yang melawati blog saya ini. Selamat datang Tahun 2013..Semoga apa yang kita impikan yang kita idamkan telah berjaya kita penuhi ditahun sebelumnya. Cuma mungkin ditahun ini kita perlukan sesuatu yang dapat memberikan jaminan generasi kita seterusnya....

Bermula pada hujung tahun 2012, saya temui perniagaan yang mampu memberi jaminan kepada yang menjual, menyimpan, membeli dan memperkenalkan...iaitu EMAS FIZIKAL. 

1 Dinar
Dengan langkah yang berani saya mulakan langkah yang pasti dengan membeli 1 Dinar (RM 770) kemudian telah menjual dengan harga RM 790 mengikut harga pasaran dunia. http://www.publicgold.com.my/v1/ 
Kemudian saya teruskan langkah yang berani lagi membeli beberapa Emas Bar dan dinar tambahan... hasilnya juga boleh tahan.

Melihat kepada perkembangan kewangan yang mudah dan stabil. Saya memberanikan diri dengan pembelian sebanyak RM 20,251(Termasuk pengangkutan setiap unit Emas) seterusnya melayakkan diri ini menjadi Pengedar (Dealer) berdaftar dengan Syarikat Public Gold. Walaupun masih lagi belum berjaya sepenuhnya namun saya yakin kestabilan Emas dan Perak mampu membantu saya menghadapi zaman ekonomi yang mecabar di zaman 2013.

MENGAPA SAYA MEMILIH EMAS FIZIKAL???
  1. Emas punyai nilai yang tidak akan susut dan berinflasi
* Zaman Rasulullah dulu jika ingin mendapatkan seekor kambing hanya perlu membayar sebanyak 1 dinar. Masa kini juga kita boleh dapatkan nilai kambing bersamaan dengan nilai 1 dinar. 
* Malah emas tidak mempunyai masalah inflasi yang mana nilai mudah susut. tetapi Emas tetap teguh nilainya walaupun ekonomi sesebuah negara menjunam.

     2. Emas diterima dimana jua
* Bayangkan anda dalam sebuah negara yang menghadapi peperangan, Anda mempunyai simpanan berjuta ringgit yang disimpan dalam sebuah bank tempatan.Dimana bank tersebut telah menghadapi serangan dan kejatuhan. Mampukah anda menggunakan nilai dalam buku bank anda ke negara lain untuk digunakan??? jawapan pastinya tidak. Kerana matawang sesebuah negara akan hilang nilai sebenar ketika kejatuhannya.
*Emas berbeza jika anda membawa emas pasti diterima dan dibayar mengikut harga semasa yang mana pada masa  sebelum peperangan anda membeli dengan nilai yang murah tetapi dinegara-negara lain mungkin akan dibeli dengan tinggi mengikut nilai matawang negara tersebut. contoh EURO, PAUN, DOLLAR.

Banyak lagi sebenarnya. cuma mau cakap panjang lebar takut boring pula, lagi pun saya ni kurang pandai bagi info...oleh itu bagi mereka yang ingin membuat simpanan dan melabur pastikan anda elakkan daripada tertipu dengan syarikat2 yang kini muncul seperti cendawan menawarkan pelaburan yang memberi pulangan tinggi dan cepat. Sepertimana zaman MLM dahulu. 

Untuk yang berminat mengetahui (Hanya di area Sabah) lebih lanjut mengenai Perniagaan emas, anda dijemput hadir ;

Sila SMS kan kehadiran anda ke 013 5515002 (Asraf [ PG028904 ] )

cth; nama[jarak]no.k/p[jarak]

Memastikan tempat untuk anda bersama-sama memperolehi ilmu Perniagaan.

Dari segi ketulenan tuan/puan boleh uji sama ada dikedai atau di bank yang menerima seperti Ar-Rahnu (Barang kemas la) kalau gold bar tu kena ke kedai emas. 

 

Bersebelahan dengan Maybank Alam Mesra, Di atas kedai jual kereta Chevrolet

No comments: